tisdag 30 september 2008

Pensionärer

finns det gott om.
Tyvärr så träffar man mest sura griniga typer som är så bittra att deras själar håller på att fräta dem sönder och samman. Tack och lov så är inte merparten sådana. Vet inte varför de "goda" håller sig inomhus eller så lyckas de göra sig osynliga när de vistas på stan.
Befinn dig aldrig i en butik som lockar med extrapriser på kaffe eller något annat åtråvärt. Du riskerar att bli överkörd och nertrampad av tidigare nämnda personer. Jag gjorde misstaget en gång. Det gör jag aldrig om. Jag råkade helt enkelt befinna mig i fel affär vid rätt tillfälle eller om det nu var tvärtom. Denna butik hade vid tillfället någon billig charkvara och eftersom jag skulle ha kalas så tänkte att det var ju bra, då skall jag passa på att handla lite. Men disken var renblåst och runtikring kretsade tanterna och farbröderna med sina vagnar likt fåglar vid ett utfodringsställe. Lite läskigt vill jag lova. Detta fick mig att ana att det vankades mer av det goda så jag tänkte att jag handlar det jag behöver och återkommer senare för att plocka upp lite av den hägrande lockvaran. I ögonvrån syns ett biträde komma med en stor vagn full med kött, samtidigt ser jag hur alla panschisarna går till attack. Hujeda. Det är ett minne jag kan vara för utan. Allt lugnar sig efter en stund och jag tänker att jag får kolla om det kan finnas några smulor kvar till en oerfaren jägare som jag. Jo minsann där ligger några ynkans paket som jag tänkte lägga vantarna på.
Då händer det!
Pang!
En osannolik smärta.
Hjälp! någon har skurit av mig hälsenorna!
Du milde, jag råkade komma före en stackars tant som inte fått något! Men eftersom hon kört på mig så kan jag inte påstå att jag var på gott humör eller speciellt välvilligt inställd till situationen alltså vänder jag mig om för att fråga kärringen vad i hela fridens da'r hon håller på med. Då visar det sig att hon skulle lägga tillbaks några paket. Hon hade tagit för mycket, upphetsad som hon blev i stridens hetta!

Varför hon hade så bråttom att lämna tillbaks dem att hon måste köra över mig på vägen blev jag aldrig klok på!
Se detta som en varning!

Jag återkommer till barnvagnarna. Skall bara äta först så blodsockret kommer i balans
.
För allas bästa...

Inga kommentarer: