onsdag 17 september 2008

Att inte duga...

Kom hem otappad från blodcentralen i dag. Mitt blod dög inte. Har inte tillräckligt högt blodvärde. Blev hemskickad med en påse järntabletter och en förmaning om att inte visa mig där förrän tidigast nästa år! Buhu! Jag förstår att de har en gräns för mitt eget bästa, att mitt blod visst duger, men de vill inte att jag skall komme till skada på något vis. Samtidigt tycker jag det är extremt fånigt, för inte är man väl så dum att man går och ger blod ifall man svimmar eller behöver ett halvår på sig för att återhämta sig för att man blev så himla kass?! Eller är det det folk gör eftersom den regeln finns? Jag har gett blod förr så jag vet liksom hur jag funkar. Taskigt blodvärde men inga problem med att tappas. Inga sviter efteråt heller.
Känner mig ratad, sekundär.

Lite förnärmad.
Komma här och komma och så duger man inte.

Inga kommentarer: