torsdag 18 september 2008

Freudianskt?

Häromdagen när jag stökade med något hörde jag en låt på radion som föll mig i smaken. Det är inte alltid så lätt att hitta in till mitt musikhjärta i dag då jag är rätt konservativ i mitt lyssnande. Finns mycket som jag gillar, men inte i dagens utbud. Men här var en låt som fick mig att spetsa öronen. Hörde en textrad som lät som; "He dance like a drumstick and kiss like a horse". Låten tog slut och jag kunde inte höra vem det var, bad sonen att kolla upp radions spellista för att få fakta. Han hittade låten Grounds For Divorce med en för mig hittils okänd grupp som heter Elbow. Låttiteln stämde ju med den raden jag snappat upp. Sonen hittade den på YT och spelade upp den igen, fortfarande lika bra, enda skillnaden var att han inte alls sjungit det jag trott utan "Down comes him on sticks but then he kicks like a horse"
Håll tillgodo!