onsdag 3 september 2008

Nybörjare


kan man ju faktiskt inte anklaga mig för att vara.
Det sägs att jag bloggade långt innan bloggen var uppfunnen.
Smickrande.
Smicker fungerar alltid.
En klapp på axeln.
En uppmuntrande blick.
Ett hejarop.
Jag tror inte att någon kan få för mycket uppskattning.
Fjäsk däremot, det är en annan biff.

Har precis färdigställt en ny skolväska åt sonen.
Förfärdigad av ett par av hans gamla jeans, ja i alla fall benen av dem.
Det är mycket revolution ihans huvud just nu.
Röda stjärnor över allt.
Så det fick bli en röd stjärna av vaxduk som dekoration.
Den blev rätt snygg.
Hoppas att kommer att uppskatta den.
Säker kan man aldrig vara.

Får man lov att kalla någon som gör något gott för en sanitär olägenhet? Troligtvis inte men hur skall man annars beskriva mannen som sprider sina kristna budskap med hjälp av högtalarförstärkning. Visst han vill väl, men när jag är tvungen att stänga alla fönster för att kunna höra mig själv tänka då tycker jag att det gått för långt. Han är faktiskt lika jobbig som trumidioterna som ett tag hade dille på att sätta sig på torget och spela. Mitt i natten. Varenda j-vla natt i flera veckor. Dom är nog döda nu. Har inte hört dem på ett bra tag.

2 kommentarer:

Liz1e sa...

så du föll till föga till sist;) grattis & välkommen!
väskan är jättefin - hoppas J tyckte om den!
jag byter gärna kristna budskap & trummor mot lösspringande katter som gör både det ena och det andra i mina krukor - sanitära olägenheter modell förort...

Trixie sa...

liz1e, du får honom omgående, vi tar katterna! Säg till när du vill byta ;-)