måndag 22 september 2008

Nyskapande


I går sprang jag på den här lilla sötnosen.
Nej, jag pussade inte på den. Jag har prinsar så det räcker.
Var ute i skogen och letade svamp. Det finns massor, problemet är att jag känner inte till så många sorter och har förgiftat mig på svamp en gång i mitt liv och det räcker. Håller mig alltså till säkra kort. Men jag har bestämt mig för att det får bli ändring på det, måste plugga in några riskor och kremlor. Hittade en del soppar, en handfull kantareller och några ynkliga trattisar.
Tordyvlarna sjöng på sista versen. De låg överallt med buken i vädret. Jag vände på en som levde och den tittade på mig ungefär som varför gjorde du så? Jag skall ju ändå dö?!



I lördags hade vi bättre tur med svampen men då hade vi ju också värden som ciceron. Alla håller på sina svampställen så det var rart att få ta del av någons. Risken att jag eller sällskapet skulle hitta dit på egen hand är dessutom obefintlig så vi var väl ganska säkra kort att visa sina hemligheter för. Då fick vi ihop ett halvkilo. Dessa fick samsas med lite chalottenlök och en försvarlig mängd gräddde. Mumma. Sällskapet är ganska så skranglig och har en förkärlek för grädde. I detta fall var det nog ingen som misstyckte framför allt inte när slutprodukten kom som en liten tartelett!



Själv yxade jag till årets köttkub.



Ny innovation som sett dagens ljus. Jag varvade fläsk, lamm och nöt med kryddor som jag knöt ihop till ett snyggt paket. Detta grillades sedan i två timmar och blev riktigt bra. ytterst har man knaprig svål och genomstekt kött ju längre in man kommer ju mer rött blir det. Alltså något som passar alla smaker.
Köttkuben har nu utvärderats och kommer snart i ny skepnad. Det ni ser på bild är alltså version 1.0

Övermätta, lite lagom salongsberusade ägnade vi resten av kvällen till att hitta på porrfilmsmanus och att tänka ut vem vi skulle vilja se i huvudrollerna repektive vem som skulle regissera. Vi garvade så tårarna rann....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser supergott ut. Du är en mycket kreativ kvinna!
kram
AW

Trixie sa...

En gör så gött en kan... Tack!