söndag 2 november 2008

Städning

Tiden går.

Märker det på att jag var tvungen att redigera min läslista. Några titlar kom aldrig upp i aktuelltrutan utan fick lyftas ur direkt.
Ni har nog också märkt att jag har tillbringat mycket tid med mina vänner. Böckerna alltså. Då blir det inte så mycket tid över till att tänka och skriva. Ja, jag har väl inte slutat tänka precis men jag har inte fått saker och ting på pränt.
Går dessutom en kurs i webbdesign så huvudet är fullt av en massa annat än att krita i sin blogg.

Jag behöver en ny hårddisk. På riktigt. Eller i alla fall en defragmentering. Fan va bra det hade varit i fall man kunde slänga en massa skräp i papperskorgen. Gamla telefonnummer tex. Byta ut dem mot några nya som jag för mitt liv inte kan komma ihåg fast jag borde. Har dock lyckats lära mig mitt eget. Vilket är ganska så märkligt med tanke på att jag aldrig ringer mig själv! Jag kan på fullt allvar slå upp ett ords innebörd för att en halv dag senare ha glömt det. Illa. Däremot vet jag hur man kan testa hur starkt curare kan vara. Eller varför sengångare skiter när det regnar. Till vilken nytta då?

Undrar hur drömmarna på natten hade blivit i fall man lyckats sortera på kontoret. Det sägs ju att drömmar uppstår när hjärnan sorterar dagens händelser. Min hjärna sorterar i så fall på ett väldigt lustigt vis, för jag har för det mesta väldigt skoj när jag sover. Det blir kanske inte alls lika kul om det är ordning och reda?!

Ordning och reda hade jag behövt ha på vindskontoret. Himmel så mycket grejor. Så mycket att jag lagt beslag på en halva av grannens också. Med hans tillåtelse. Förmodligen hoppas jag på att han skall tro att det är hans eget, inse att det där är något han inte använt de senaste tre åren och slänga eller ge bort det. Hur han nu skall förklara för sig själv att han ägt en massa kvinnokläder i alldeles för små storlekar vet jag inte, det blir hans problem...

Inga kommentarer: