onsdag 12 november 2008

Bättre

Efter att ha tillbringat merparten av gårdagen på muggen så känns det bra mycket bättre i dag. Det är inte skönt att vara konstant pinknödig utan att egentligen vara det. Det är riktigt jäkla obehagligt. Det känns som om blåsan är sprängfull i ordets rätta bemärkelse. Man tror att den går sönder om man inte hinner på toa i tid. Väl där kommer det fem-sju svidande droppar, för du var ju där för två minuter sedan. Du hinner inte riktigt klämma ut de där fjuttiga dropparna för än det känns lika dant igen. Så håller det på. Jag alternerade mellan tekannan och muggen (toan alltså, om nu någon trodde något annat) för att i alla fall ha en anledning att besöka stället så många gånger som jag gjorde.

Nu är ju våran toa utrustad så att man kan befinna sig där ett par dygn utan att få tråkigt. Det händer att folk försvinner på fester, de flesta återfinner vi på nämnda ställe med näsan i en Pondus, National Geographic eller något annat läsvärt från travarna där inne. Känner man för det finns det finns det alltid en hög med korsord att välja på i olika svårighetsgrader. Snorklar, badskum och en sjöjungfru i barbieform som byter färg när den blir varm finns för de med sådana böjelser.
Varelserna i halsen kom liksom av sig i går. Tålde väl inte konkurrensen från de nedre regionerna. De jobbar på för fullt nu, och för min del så får de gärna ta över stafettpinnen. Av två onda ting har jag inga problem att välja det ena, åtminstone i detta fall.

Jag kommer att fortsätta mitt tebälgande med en liten tillsats av honung, i dag är det alltså anpassat för halsen. I går var tillsatsen citron, det gillar inte kisseblåsebasilusker. Vilken tur att jag sedan flera år tillbaka har vanan inne att hälla i mig oanade mängder vätska....

Förhoppningsvis ska jag få en chans att i dag bevisa att jag lärde mig något på kursen, har ingen laptop annars hade jag kunnat jobba från hemlighuset i går.

Såg att arbetsförmedlingen söker folk. Tror ni att de vill anställa en arbetslös?!

Inga kommentarer: