måndag 3 november 2008

Ilska

Just nu sitter jag och surar över att folket på den här skolan inte är äldre än att de uppenbarligen har en mamma (eller pappa givetvis) som städar efter dem (statistiskt sett inte troligt, att pappan städar alltså).
Varför sätter man in skitig disk bland ren? Om man överhuvudtaget sätter in den? Hur svårt är det att följa enkla instruktioner? Kidsen som går här skall bli nätverkstekniker, marknadsförare, företagsprofilerare och mycket annat. Men att ta sig för något som kan underlätta för alla det kan man fan inte. Varför tror dessa barn att deras föräldrar ska komma hit och städa upp efter dem?
Jag vet inte om jag klassificera dem som bortskämda eller bara rätt och slätt dumma i huvudet?
Att jag sitter här och fräser i stället för att ägna mig åt något bättre kan bero på att jag är hungrig och det är en kvarts kö till micron. När jag väl är framme vid den kan jag se mig i månen efter en ren tallrik. Jag vet att jag ställde en där förra veckan. Finns den där nu? Nej så klart inte. Varför skall alltid jag diska tallriken och låta någon annan få en ren? Varför kan inte jag bära mig åt som alla andra? Bara skita i vilket i stället för att bli förbannad? För att jag är jag och inte som alla andra förhoppningsvis.
Ska fan ta med eget porslin hädanefter!
Om en halvtimma ser jag förhoppningsvis ljusare på livet.

God middag!

2 kommentarer:

Not4u2know sa...

Jag tror också att du vart på bättre humör efter att du stillat hungern. Fann du någon ren tallrik? Annars kan jag tipsa om att äta direkt ur förpackningen, sparar disk och man slipper förlita sig på andra...

Trixie sa...

jo jag lyckades hitta en tallrik att diska, och ja, jag är alltid på bättre humör när jag ätit (fråga min man!)och nej man kan inte äta ur knorrs jäkla soppförpackningar inte värma dem i micron heller. I dag skall jag var strategisk och sno en tallrik redan vid fikan ;-)