söndag 23 november 2008

Liv på Möllan

Här sitter man efter en mycket god middag hos goda vänner med mycket prat och skratt. Löser dagens korsord, ja gårdagens är det ju nu, letar på nätet efter en lösning. Hittar den och av någon anledning får jag för mig att jag måste underhålla min musikblogg, just precis nu. Gör så och när jag nästan är klar så hör jag ett ljud utifrån som säger mig att; oj det var en ordentlig smäll! Någon måste ha kört på någon annan. Öppnar fönstret för att kolla, och i samma ögonblick ser jag två snubbar komma springandes och en halv sekund senare kommer det en, nej två, nej tre polisbilar som snabbt plockar pojkarna och sätter handfängsel på dem. Vilket tyder på att de redan var jagade. Eller? Vad vet jag? Bara en ren konklution (gillar det ordet) av vad jag hört och sett. Får väl gå in och kolla senaste nyheterna på nätet och se om jag har rätt.
Familjen sover sött(?)
Om några timmar ska vi upp och fixa till ett kaffekalas för sonens närmst sörjande. Han fyllde ju 16 häromdagen. Dessutom ska jag via konsult se till att faktiskt få ut den nya hemsidan som jag snickrat ihop.
Jag har jävlar i det snickrat, jag har gjort alla fel man kan göra, jag har gjort om och om och om. Delvis för att jag velat göra annorlunda, delvis för att jag klantat mig, men nu sitter jag fast. Allt är klart! Men jag kan inte komma åt servern som jag skall lägga det på. Skit!
Servern går att komma åt, det har jag kollat, men inte från det program som jag jobbat i, och jag har inte den blekaste aning om varför. Förhoppningsvis är det jag som dabbat mig (troligt) men jag har samtidigt fått indikationer från andra som haft samma problem och de, till skillnad från mig vet vad de sysslar med...

Nu har lugnet lägrat sig, inga blåljus inga hundskall, bara sällskapets snusningar från sovrummet. Dags för mig att lyssna på kudden som kallar...

Inga kommentarer: