torsdag 20 november 2008

Rövknullad

Ursäkta rubriken men jag blev så förbannad när jag läste artikeln i dag om arkitektfirman som gått i konken. I den konken är det många som är drabbade. Man försatte ett annat bolag som man var delägare i konken lite tidigare, dessa två kk har lett till att en annan firma som hade båda som kunder och den ena som delägare (gissa vem?) nästan gått på röven de också. Dessutom hade man inte pyntat färdigt sitt delägarskap, alltså häver man köpet nu och kräver firman på det belopp som hittills betalts in! Firman förlorade omkring en miljon på dessa affärer och fick sparka 5 man på stört.
Det här är en lång och krånglig historia som jag inte tänker trötta ut någon annan med.
Men min ilska kvarstår över att vissa somliga handskas med bolag och människor som om det vore ett jävla Simsspel.
Människor som brinner för sitt yrke, som kanske såg sin enda chans i att överleva var att sälja halva stocken av aktier till ett företag som dessutom kunde regenerera jobb. Inte förväntar de sig att de ett år senare skall stå på bar backe (mer eller mindre) och dessutom då ha blivit uppfuckad i ett jävligt fult rävspel där deras betydelse för delägarna uppenbarligen är lika med noll. Du har bara varit ett verktyg i deras leklåda. Jag är hundra på att de redan har nya företag i bakfickan som är på gång om än inte under samma namn. Förmodligen bor de kvar i sina flotta lägenheter och har kvar sina flådiga bilar....
Grrrrr!
Jag kan i min ilska ha faktafel angående vem som ägde hur mycket av vem, men förfarandet, slutsumman och förlorarna blir desamma.


Hoppas alla begriper att man kan vara en rövknullare eller känna sig rövknullad oavsett kön och läggning. Bara så att ingen övertolkar rubriken... Kom gärna med förslag på bättre ord med samma kraft. Uppfuckad har inte riktigt samma styrka.

Inga kommentarer: