onsdag 19 november 2008

Äntligen!

ska jag botoxas!
Det har bara tagit sådär en 6-7 år sedan jag kom på att det kanske var det jag skulle göra. Första behandlingen ska sättas in mellan tuttarna. Jag slipper tom att gå den långa vägen, jag skall få en tid ganska omgående. Men med tanke på min tidigare erfarenhet av sjukvården och dess tidsschema så kan det innebära precis vad som helst från i morgon till evigheten.
Skulle egentligen vara hos farbror doktorn nu i skrivande stund men de ringde för en timme sedan och undrade om jag kunde komma tidigare så det är redan avklarat.
I korridoren fanns ett puvarum, där vet jag vad de gör men vad buckleymetoden går ut på har jag inte en susning om. Det fanns även ett omklädningsrum för män. Enbart. Detta tyder på att flera kan klä av sig samtidigt, annars begriper jag inte varför det finns ett separat för det otäcka könet. Jag får förmoda att det fanns ett för sådana som mig också fast de hade gömt det.
Kanske, kanske ska jag slippa saltränder på framsidan av kläderna framöver. Nästa steg blir armhålorna för att sedan gå på utmaningen ryggen. Tyvärr (?) måste det gå 4 månader mellan behandlingarna så risken finns att det är dags att börja om så fort man gjort sista behandlingen. Jag kan kanske se fram emot att vara partiellt svettfri åtminstone. Hoppas verkligen att det funkar, kunde vara skönt att utöka garderoben med något lite mer färgglatt än svart och vitt.
Kanske kan mina livremmar få några fler år på nacken, som det är nu knäcks de efter två år, ungefär. Undrar hur de kommer att göra när det blir aktuellt med behandling i ansiktet? Tänk er botox på ena halvan men inte på den andra, jag kan nog komma att se något lustig ut. Ja lustigare än vanligt alltså. Och nu vet du att man faktiskt använder botox till annat än att släta ut skrynklor!

I morgon fyller den ohängde 16!

1 kommentar:

Balance sa...

Hoppas det fungerar!!! Kram på dig

PS. Vi är hemma. Vi måste ses. Nästa vecka kanske? Är dock i Stockholm till på onsdag.