tisdag 18 november 2008

Fotboll

1283 och 1367 är siffror på en gul notislapp på vårt städskåp. Det skulle kunna vara historiska årtal som är särdeles viktiga att komma i håg. Det är självklart historiska årtal men fråga inte mig vad som hände då. Det är också antalet mål och matcher som en viss Pelé åstadkom under sin karriär.

När blev du kalenderbitare? undrar säkert vän av ordning som dessutom kommer att rätta mina siffror. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Mitt minne klarar inte av sådan fakta, därav lappen. Uppgiften är hämtad ur Pelés egen bok så har ni andra nuffror får ni ta det med honom.
Pelé och Zlatan, det är faktiskt så att jag hade kunnat tänka mig att vara där på fotbollsgalan bara för att få bådas autografer på samma papper. Jag har träffat Pelé men aldrig Zlatan. Vilket är lite knäppt med tanke på geografin!

Galan i övrigt hade jag som vanligt kunnat vara utan. Tycker det är erbarmligt dåligt regisserat. Men så är det gjort för fotbollfjånar på riktigt och de har väl inte så stora krav. Det är lite svensktoppen över det hela. Tjock med bröd och räksalladstuket...

Så lätt var det att göra sig ovän med halva svenska folket!

Inga kommentarer: