tisdag 13 januari 2009

Uppdrag slutfört!



Det gick, men ett tag var jag på väg att slå sönder något. När jag blev utloggad på grund av inaktivitet brast något. Jag hade nämligen precis fyllt i en uppgift som de ville ha och så har de mage att tycka att jag är inaktiv?!
Svärmor får byta bolag eller fixa själv hädanefter.
Det sa jag förra året och året där innan också....
Till slut, med min "omoderna webbläsare" lyckades jag knö mig förbi alla hinder. Men så fick jag också åla, hasa, hoppa och gräva mig fram. Men det gick. Ut kom jag på andra sidan med 7 dokument varav tre är helt onödiga. Förmodligen har företaget en koppling till bläckförsäljarna. Kan de inte lura en på vikten så kan de alltid luras genom att skriva ut ett par sidor extra. Bara därför att...liksom.
Det är uppenbart att de ska ha sista ordet på något vis. "Jaså du lyckades ta dig förbi alla hinder vi satt ut, hmm vad ska vi då hitta på för att jävlas med dig? Ahhh vi slösar med papper och bläck!!"
Jag har endast genomfört en god handling.
Den fick mig förvisso att undra vad i helvete det är som får mig att göra det.
Igen.
År efter år.
Nej, jag vill inte höra något om att jag är envis, hårdnackad eller liknande och därför får skylla mig själv.
Jag är faktiskt snäll!
Det säger alla som träffat mig mer än 8 gånger.

Innan dess tvivlar de starkt.

2 kommentarer:

Balance sa...

ja, du är snäll, det kan jag intyga.

Nyfiken dock - vad är det för något du har hjälp S med?

Trixie sa...

Läste du inte bloggen innan? Fraktsedel från DHL. Helt jäkla sjukt system de har. Förmodligen basers allt på specifik programvara. Allt funkar perfekt om du har samma version av word (eller vad tusan de nu använt) med den webbläsare de använt annars kajkar det åt alla håll. Illa för ett så stort företag att ha så dålig logistik (höh)