tisdag 6 januari 2009

Skojare

Ha, vilken blåsning vi gick på.
Här trodde man att man skulle gå på 50-årskalas och så hamnar man på ett bröllopp!
Vilken tur att jag hade varit inne i garderoben i tid och fixat utstyrseln och inte kommit invirad i ett lakan som jag ett tag lekte en tanke med. Hade sett något ut det, men eftersom jag var klädd i lakan förra gången så hade det kanske gått bra nu med. Jubilaren tillika bruden visste knappt till sig av glädje över att ha blåst oss alla.
Hon är förlåten, men bara nästan för jag hade inte min kamera med mig eftersom jag "bara" skulle på 50-års fest. Eftersom jag klätt mig fint på uppmaning av värdfolket så hade jag liksom inte plats för kameran. Jag och handväskor är ingen bra kombo. Jag är en fickmänniska. Handväskor glömmer jag bort. Ska jag ha en väska ska den åtmistone kunna få ner ett A4 block annars kan det vara. Pågen från landet som var med sa att han hade sin med sig, vad hjälpte det när han inte hade laddat batteriet? Många, nästan alla hade kamera. Utom jag! Jag som normalt sett är den familjens hovfotograf. Katastrof! Jag bryr mig liksom inte om andras bilder. Jag vill ha mina egna! Men visst jag förstår att jag inte blev tillfrågad denna gång, jag hade ju kunnat ana ugglor i mossen eller bröllopp på slottet.
Eftersom jag har klippkort på vännens bröllopp (allt enligt henne själv) förväntar jag mig att få reda på det nästa gång?! ;-)
Kom i säng vid sex i morse så livet är lite urlakat just nu. Gick ner i parken och matade fåglarna med lite ost och skinka. Då var jag populär kan jag lova. Måsarna åt faktiskt ur händerna, inte helt vanligt, men så var det också godis som serverades. Fast kallt som attan var det. Så det var vansinnigt skönt att komma hem igen. Varm choklad gjord på Vahlronakakao och en god mörk rom med massor med vispgrädde gjorde en på bättre humör!
Nu blir det soffsittning med chips.

3 kommentarer:

Liz1e sa...

vilken grej!!! Låter buskul!
Men jag känner igen frustrationen ang. kameran - man vill ju ha sina egna bilder:(

Trixie sa...

Det var jätteroligt. Du vad hette er vigselförättare? Niclas påstod att han kände igen henne. Lagergren?

Liz1e sa...

Hon kan ha hetat Lagergren. Eller nå't annat... Din fråga gav mig aningens dåligt samvete för nu inser jag att jag inte vet var jag lagt vigselbeviset. Men det ligger nog i någon av all de ouppackade flyttkartongerna från de senaste 3 flyttarna:D