söndag 14 december 2008

Som man förtjänar

mår man i dag!
Fast det är inte så illa ändå. Kunde varit mycket värre med tanke på gårdagens intag.
Magen står ut i fyra hörn, fast det är vietnamesens förtjänst. Nudelsoppa extra vaganza räddar livet på vem som helst! Man blir som ny, i alla fall jag, sällskapet vill mest gå och lägga sig. Påstår att det är mitt fel att han mår som han gör. Eftersom han inte fick närvara under julefrokosten så var han tvungen att dra från krog till krog, den stackaren...
Nu sitter han och målar änglar.
Puttnutte. Tur han inte läser det här. Han har väl nog av mig i verkligheten?!

Fick till en ganska tjusig dukning i år också även om den inte alls blev som jag tänkt. Inte fick jag någon hjälp, inte. Hade planer på att hänga upp ett stort tygstycke i taket som jag sedan skulle fästa en massa silverkulor och hjärtan. Dessa hade jag preppat kvällen innan, suttit och satt fast nylontråd i olika längder. När jag väl fått tyghelvetet på plats var det dags för pyntet trodde jag. Tji den, nylontrådarna hade lyckats trassla in sig på ett sätt som jag aldrig trott var möjligt. Så i ett anfall av lätt vansinne klippte jag av skiten, la kulorna mitt på bordet, slet ner tyget från taket snöt mig i det, gick ner på den lokala krogen och fick en Guinness. Där satt jag och blängde såpass att ingen vågade sig fram till den delen av bardisken. Tyvärr var jag tvungen att gå hem och fortsätta, för chansen att någon, vem som helst, skulle dyka upp och fortsätta där jag börjat var minimal, för att inte säga obefintlig. Men det blev som sagt bra. Har inga bilder att visa då min nya kamera inte dykt upp än. Känner mig halv på något vis.
Jag blir lika förvånad varje gång över hur mycket glas som används under en tillställning. Nu hade mina vänner varit söta och diskat undan allt annat så jag hade bara glasen kvar. Bara?! Tror jag diskade 40 glas plus femtielva ljuskoppar. (Vi var 8 pers)
Kylen slapp en massa prinskorv i år, däremot är där patéer till ett mindre kompani. Orkar inte vi själva äta upp det så har jag en stående matgäst på listan. Ungtruten han är här varje dag och kolla läget. Häromdagen blev han nog lycklig, då låg där en hel stekt sill! Plus en persiljejärpe. Den truten får fan bättre mat än vad ungarna får i skolan.
Nej nu är det film och popcorntajm.
Kung Fu Hustle känner jag för.
Och riktiga smörpopocorn.
Ramlösa.

Inga kommentarer: