tisdag 16 december 2008

Herredumilde

messias är på väg!

I alla fall enligt en stolle på radion för en stund sedan. Det står så i bibeln och dagens jordskalv var tecknet?! Det är väl för tusan små jordskalv på den här planeten titt som tätt? Eller står det uttryckligen i bibeln att han skall dyka upp på dessa breddgrader? Vi som var de som blev kristnade sist skulle alltså få först tjing? Tror inte det. men nu tror jag ju överhuvudtaget inte...
Lite spännande är det när moder jord talar till oss. Lite grann som att; du ska inte gå omkring och känna dig alltför säker. Jag gör som jag vill, när jag vill! Så de så!
Vaknade i morse av klockan som ringde, stängde av, gav telefonen till sällskapet eftersom det var han som skulle upp. Undrade vad han höll på med? Varför ligger han och ryster som en dåre. Varför skakar sängen? Fattar än mindre när han tittar på mig (i mörkret) och undrar vad tusan jag sysslar med? Då fattade jag att det var ett jordskalv. Strax efter kom den ohängde och undrade vad som var på gång. Han fattade inte så mycket han heller, han trodde det var flickvännen som försökte skaka liv i honom.

Sonen medverkade i skolans stora kör som hade konsert i Paulikyrkan i går. Allt var väl genomfört men ack så tråkigt. Även om man tar musiserandet på allvar kan man väl välja något som är lite publikfriande? Framför allt så kändes det som allt gick i moll även om det inte var så. Enda höjdpunkten var sopranen som blåste väck kören med sin sång i O helga natt. Jävlar vilken pipa! Hundra man (flickor och pojkar) i kören ungefär och en liten dam utan mikrofon. 10 noll till tanten! Känner någon sig hugad kan man alltid höra dem på konserthuset på torsdag. Fast då får du betala för det, det hade jag som sitter med facit i handen inte gjort. Fast det finns ju en viss risk att jag är musikaliskt obildad och inte insåg storheten i det hela...

Nu ska jag ut och jaga blå karamellfärg.

Inga kommentarer: