fredag 10 oktober 2008

Sista rutan

Inte riktigt min vecka det här.
I går kom jag ut med den vandrande loppcirkusen.
Hon var glad som en lärka och solen strålade på oss under tiden. Lite hotfulla moln i kanterna fanns det hela tiden men de höll sig på avstånd. Jag hade tänkt att jag skulle ta några fina bilder på trädtoppar som ser ut som om de blivit kyssta av solnedgången. Framför allt skulle jag ta en kul bild på mig och JB för att bildligt bevisa att vi varit ute. Så att ni inte skulle fortsätta tro att jag bara sitter och fabulerar. Bestämde att vi skulle sitta snyggt bredvid varandra nedanför vattentornet så att det kom lite snyggt i bakgrunden. Vi skrider till aktion, jag och jycken. Hon sitter fint jag sitter ännu finare. Upp med kameran och klick, ska kolla hur det blev. Jättekonstig bild. Vad är det? Är det mina shorts det där? Vad är det för konstiga grenar? Här är ju bara en massa löv och gräs. Jag börjar trycka på allt som går att trycka på. Hjälper inte. Displayen visar bara en och samma sak.
Kaiko alabama.
Skit!
Jag har definitivt inte råd att investera i nytt, just nu.
Fan!
Visst jag kan fortfarande ta bilder med eländet men jag kan bara göra inställningar på måfå. Kan ju vara kul om man vill experimentera. Vilket jag gärna gör men inte inte helt utan koll.
4801 exponeringar hann jag med innan skiten imploderade eller vad som nu hände. Inga yttre skador men displayen ger ett krossat intryck utan att vara det. Mystiskt. Förmodligen är det en garantifråga. Garantin har gått ut, jag har tagit alldeles för många bilder kameran är förmodligen inställd på någon slags självdestruktion. Ett mindre subtilt sätt att tala om för mig att det är dags att slösa pengar på nya grejor som inte heller kommer att hålla.
Uj uj nu har jag snart eldat upp mig ordentligt! Vilket inte är lönt... Alltså lägger vi inte mer ved i brasan...

Ska passa på medan jag minns att berätta att i morgon är det kartans dag, detta kartans år. I stadshuset här i staden har man en kartutställning som pågår just nu och i morgon öppnar de upp arkiven så att man kan få se en del av de riktigt gamla kartorna samt köpa faximiltryck av dylika. Är ni lika nördiga som jag så syns vi kanske där?

Här den sista bilden...

Inga kommentarer: