torsdag 16 oktober 2008

Mammor och politik

Vad i h-vete är en hockeymamma? Jag har precis fått kläm på curlingföräldrarna. Enligt Sarah Palin så är skillnaden mellan en hockeymamma och en pitbull, läppstiftet. Alltså blir min konklution att där curlingföräldern sopar rent framför sina barn så kör hockeymorsan med kroppstackling direkt! Blir man inte utvisad då?

Svårt att föra vettiga polistiska diskussioner med tonårsbarn. De har någon slags inbyggd logik som bara finns hos dem och deras kompisar. Spelar ingen roll vilka argument du kommer med i deras värld går det alltid att applicera/förkasta beroende på dagshumör.
Oavsett.
Imponerande.
Påminner mig lite grann om de i regeringen...hmm

En farsot drar genom landet och då talar jag inte om influensa. Nej den heter Ba ba ba. Ingen kan ha missat den. Alla går och nynnar på den. Alla. Ja förutom tidigare nämnda åldersgrupp med magsyra i munnen, förstås. Miss Li borde få pris för att lyckats göra något som allt i från dagisbarn till städade gentlemen med portfölj inte kan låta bli att ryckas med av. Ja, ja jag vet att det finns en del där ute som hatar den men ni kan ju alltid joina vrånga panchisar med sura uppstötningar. Eller bilda en egen liten underavdelning kallad magsura tonåringar med alldeles för mycket åsikter om allt som MÅSTE gå stick i stäv med andras. Ba ba ba tilltalar barnet i tonåringen vilket genast får dem att gå spinn. Livsfarligt att bli påmind om att det inte var så länge sedan man var 7 när man inte ens nått fram till sin andra sjua vid sjutton! (En annan har ju hunnit med att fylla sju fem gånger.)

Själv blir jag bara genuint glad precis som jag blir av dessa tjejer.

Gillar det barnsligt naiva, vilket då gör mig till motsatsen av tonåring; Äldre på väg utför!

Inga kommentarer: