fredag 17 oktober 2008

Nyheter

Tidningen idag är väldigt givande på många vis.
Rent personligt glädjer det mig oerhört att en välkänd krog i den här lilla staden blir av med sitt alkoholtillstånd. Utan att på något vis gå in på detaljer kan jag känna att det kanske finns lite rättvisa här i världen. Uttrycker jag mig i klarspråk hamnar jag väl i rätten och vi behöver inte slösa mer på statens resurser än nödvändigt.

På ett och samma uppslag talar man om att den här lilla stadens tillväxt lockar samtidigt som att man oroar sig för att företag kommer att flytta på grund av allt pangande och brännande av bilar?!

"Det här är bara tramsigheter, det finns viktigare saker att ägna sig åt än att bråka om 100 miljoner hit eller dit" säger Nils Stormby angående en arvstvist.
Ja, vad skall jag säga - Di rige di kan mens di fattie försöker....

Generalmajor Tony Stigsson som fick sparken för att han misshandlat sin hustru. Han har överklagat med motiveringen: misshandeln var ett brott utom tjänsten och som inte är allvarligt utan av "normalgraden"
Av normalgraden??? Vad menar han? Förmodligen att det var normalt i hans hem att banka hustrun när han tyckte att hon förtjänade det.

I en artikel om en utställning på Skissernas berättas det om falska löpsedelar som ett gäng konstnärer satt ihop. Det behöver man inte vara konstnär för att fixa. Jag och en god vän gjorde detta under många nätter på väg hem från krogen. Vi möblerade glatt om löpen och hoppades att i alla fall kioskägaren skulle få sig ett gott garv. Jag har dessutom lyckats få en helt oskyldig snubbe i finkan över natten på grund av mina tilltag. Det kallar jag konst!

"Han trodde först att det rörde sig om fanatiskt protestantiska kråkor men sedan även den ickekatolska organisten fått en sten i huvudet har den teorin grusats" Så säger rektorn till en katolsk skola i Norge. Kråkor som släpper stenar i tron att det är musslor som de ska få hål på är närmre sanningen.
Låt den utan skuld kasta första stenen....

Låt mig citera en ungom som vet vad som gäller: "Sd är främlingsfientligt och ni är kommunister. Samma skit"

Kaffe kan ge mindre bröst. Äntligen, äntligen har jag fått förklaringen till varför jag begåvats med knappt en handfull.

Är du albino bör du hålla dig borta från Burundi med omnejd. Du riskerar att dödas, styckas och säljas till häxor. Tydligen kan man få oturen i livet att vända om man offrar en albino. Men i finanskrisens spår kanske det devalveras till att gälla vitingar över lag...?!

Sist men inte minst: årets första fastlagsbullar är här! Wow! Nu är inte fastan långt borta!(1/2-09) Enda glädjen jag kan finna i detta är att de inte kallar bullen för semla.

Ha en god fredag för det tänker jag.

PussÅKram


Inga kommentarer: