måndag 13 oktober 2008

Nötter

I fredags var jag öm i fötterna. Efter en hel dags shopping. Jag och shopping är inte riktigt kompatibla. Om man inte säljer exempelvis böcker, papper och pennor. Då har jag inga problem. Men kläder, nej. Jag ser ut där efter. Det var ändå ok i fredags eftersom jag inte skulle shoppa själv utan mer vara guide. Det slutade med att den ohängde fick två tröjor och en hoodie med Che, sällskapet fick en t-shirt och en kaffemugg, båda med Chtulumotiv. Till mig själv lyckades jag med att införskaffa en Gromitalmanacka för nästa år! Utropstecknet finns där för det kunde lika gärna har varit på det viset att jag köpt den för i år, för halva priset. Loppisar och prylbodar är mer min melodi. Det är där man hittar glassmaskiner och degblandare och andra bra att ha saker för nästan inga pengar alls. Charkuteridiskar och ostaffärer klarar jag också av. Varför bor jag där jag bor?? Men det är inte bra att bo granne med stadens bästa ostbutik och ha en plånbok som är tunn som ett höstlöv. Det är inte förenligt. Det svider nästan i börsen bara av att titta. Fast de har ju faktiskt en fyndhörna de också...

Lördagen tillbringade jag och sällskapet ett par timmar med att instruera folk i bågskytte. Lika imponerande varje gång att se hur vissa har en naturlig talang för det hela medan andra kan gå därifrån muttrandes om att det är en jävla skitsport som de aldrig ska prova på igen. Största skillnaden mellan dessa två typer är att den förstnämnda lyssnat till vad som sagts, den andre "kan själv". resultatet blir därefter.

Gårdagen bjöd ju på ett underbart väder även om det försökte gäcka mig. När vi var klara med våra brunchbestyr så var himlen, tja vad tror ni, just det, mulen! Jag hade varit oförsiktig nog att nämna för sällskapet att det kunde vara skönt med en så kallad söndagspromenad. Vet inte om det vars samme man som kollrade bort det hela genom att börja prata om att gå på loppis i stället, för helt plötsligt var himlen alldeles blå igen. Mot Sherwoodskogen! I detta fall kallad Kungsparken. Jag hade stoppat en plastpåse i fickan, för vid den här tiden brukar jag hitta så mycket fint att fickorna inte räcker till. Den kom till användning! För första gången på närmre tio år var de ätliga kastanjerna så stora att det var lönt att ta dem med sig! Närmre ett kilo kunde vi plocka med oss. Dessa rostades och förtärdes med smör och salt. Det som blev över har alikorna och måsarna kalasat på. Det sista av köttsoppan jag gjorde i torsdags slank också ner. Något modifierad. Och den slank ner i våra strupar inte våra bevingade vänners.
Ett slappt förhållande till soffan intogs och vi kollade både Ironman och Be kind Rewind. Den sistnämnda var bäst även om jag säkert sov bort en del av den. Jag klarar inte mer än en film eller max ca 120 minuter framför tv:n sedan slocknar jag. Sittandes upprätt med öppna ögon. Vet inte hur många filmer jag sett början och slutet av? Men det är väl bättre att sova i mitten än att missa slutet? Eller? Jag vet ju inte....

Ha en bra måndag!

2 kommentarer:

COB sa...

Hej Eva,

Meddelas att jag nu är prenumerant på din blog.

Mer sedan//COB

Trixie sa...

Så trevligt,
Välkommen!