onsdag 17 februari 2010

Hiskeligt


vilka skor de vill att folk ska, bokstavligen, stolpa omkring i till våren. De ni ser på bilden är ändå ganska modesta, då kan ni ju börja fantisera om de andra. Ortopeden kommer att få fullt upp. Väntar bara på att få se de första fjånarna redan nu ge sig ut i sina nyförvärv. För har man köpt nya pjuck så måste de användas omgående, det fattar väl alla?! Att det sedan är -3° råkallt och fuktigt som bara den struntar man blankt i.

Att människor är konstiga är ingen nyhet men jag blir inte så lite betänksam när jag läser en artikel om den så kallade "Svarta änkans" uttalande i rätten. Hon står anklagad för att ha bränt inne sin man. Hon har ingen förklaring till vad som hänt eller vem som skulle kunna ha tuttat på. I resterna av branden hittar man förutom hennes make också resterna av deras hund. Svarta änkan säger då "Jag kan inte begripa att jag skulle ha gjort så här utan att ta med mig hunden"
Alltså, min tolkning av det hela är att hon skulle mycket väl kunna bränna inne sin make men aldrig hunden och eftersom den fanns där så är det inte hon som gjort det. Häpp!

Vad säger ni om Karl-Gustav Abrahamsssons uttalande: "hade vi inte haft samma anfader och ja, hade hon varit en vanlig människa så hade jag kanske remmat upp Maria"? Han är kommunalråd (s) i Vilhemina och Maria Kristofferson (c) likaså. Tydligen hade hon svarat respektlöst på hans frågor för att bemötas av detta. Men vad är det han säger egentligen? "Hade vi inte haft samma anfader" måste ju i vida eller snäva begrepp betyda att de på något vis är släkt?! "hade hon varit en vanlig människa" - hmm, vanlig människa vad menar karlen? Är inte politiker vanliga människor? Är de förmer än andra eller syftar han till något ännu högre med tanke på gemensam anfader? Att han skulle kunna tänka sig att randa röven på henne framgår dock ganska tydligt tycker jag!

Är det inte märkligt vad ett OS kan göra med en? Jag är definitivt ingen skidnörd, men visst steg pulsen när Charlotte Kalla närmade sig den sista mellantiden. Så lite nörd jag är hade jag räknat bort Björn Ferry med tanke på skador och sjukdomar... Där sitter jag i soffan och känner pulsen öka inför sista skjutomgången. I kväll ska stridsvagnen från Tärnaby stå i backen. Jag blir nervös bara av att tänka på det.

Hur ska detta sluta?

2 kommentarer:

morpheo sa...

meh, jag har sett folk stolpa omkring i högklackade stövlar, strumpyxor och kort kjol i 15 minus nu i vinter. inget förundrar.

Trixie sa...

Så sant så sant, jag har också sett dem.