tisdag 9 februari 2010

Krig och elände

Varför blir folk så förvånade när soldater blir beskjutna och kanske till med dör? Vad tror de egentligen? Att folk blir rustade med pickadollor av plast som skjuter vatten och att allt bara är på skoj?!

Varför har Albanerna i den här staden så mycket extra testosteron? Varför måste de hela tiden positionera sig och skjuta ner varandra? Fast i mina ögon skjuter de inte ner varandra fort nog?!

Varför är fotbollssupportrar så jävla dumma i huvudet? Varför träffas i minusgrader och skrika för full halls att hata GAIS? Det är en träningsmatch för tusan. Och varför hata överhuvudtaget? Hur kan det komma sig att det bara är män i gruppen? Varför bär de inte sitt favoritlags färger för inte har väl MFF bytt färg till svart?

Varför tycker många män att "vill du inte ha mig ska du fan inte ha någon annan heller" slår sin före detta sönder och samman eller till och med dödar henne. Bra förebild man blir för eventuella barn som finns med i sammanhanget. Oj, nu har ni en död mamma och en pappa som ska sitta i fängelse ett antal år. Ni blev visst föräldralösa. Tänkte inte på det. Tänkte bara på mitt eget ego.

Varför är så många kvinnor hämndlystna och elaka. "Får inte jag som jag vill ska jag allt göra livet surt för dig," på ett eller annat vis. Varför är kvinnor så oerhört nedlåtande om andra kvinnliga varelser?

Varför känns det som om människan är rutten?
Varför har vi så svårt att vara snälla?
Varför ska vi hela tiden hålla på och mäta oss mot varandra och alltid tycka att den andre kommer till korta, för jag är minsann mycket bättre än du är?!
Varför tycker folk att regler är till för att fäljas? Det vill säga du ska följa reglerna jävligt noga medan jag kan göra lite som jag själv vill?

Jag har sagt det förr; mänskligheten förtjänar inte den där fina klumpen vi har innanför pannbenet. Vi förtjänar fan inte mer än ryggmärgen. Gång på gång bevisar vi hur dumma och elaka vi är. Gång på gång kan vi göra saker som strider mot förnuftet, vi vet att det är galet och fel, men vi gör det ändå.

Vad är det för fel på oss?

Inga kommentarer: