fredag 27 mars 2009

Ond bråd död

önskar jag de som klonat in en vintergen i panflöjtspelande indianer.
Ännu mera död önskar jag dem som försett dem med högtalarutrustning.
Förr i tiden kunde man värja sig lite grann, i dag kommer man liksom inte undan.
Från att har varit en sju-åtta man är man i dag nere i två med bautahögtalare i stället.
Förr fanns de bara på sommaren.
I centrum av Malmö och om man hade otur, i centrum av Köpenhamn när man befann sig där.
Det kunde man ju överleva.
Men sedan började någon klona de här typerna.
Fort gick det. Helt plötsligt fanns det flöjtspelare i vart enda jävla gathörn.
I både Malmö och Köpenhamn samtidigt!
Men de fanns där som sagt bara på sommaren. På vintern var man fredad.
Ända tills för ett par år sedan när någon klonade dem med en ishavstorsk eller fan vet vad.
Nu tål de vinterkyla också. Fan!
Det borde vara skottpengar på den som ligger bakom detta massiva försök att fördärva all form av bra låtar genom att låta dem gå genom ett panflöjtsfilter!
Några av dem har till och med med sig några utklädda tomtar som dansar regndans eller vad det nu kan vara.
Jag hade fan skämts om jag var indian och såg detta.
I helvetet sitter de sida vid sida med sitarspelarna som bakom sig har en skön samling säckpipeblåsare som gör sitt bästa för att överrösta den ylande pedalsteelguitaren.
Längst in i ett hörn sitter jag med en banjo och gråter!


Inga kommentarer: