fredag 6 mars 2009

Förvirring

I dag på min vandring genom ett välkänt köptempel fann jag detta:

Som den Popocornqueen jag är så blev jag såklart omåttligt nyfiken. Kan man gå upp mitt i natten för att göra en stor bunke med dessa godsaker så är man förmodligen inte riktigt rätt hopskruvad. Fast det har jag aldrig påstått. Jag har kamrater som har undangömda svartbrända förvridna vrak till kastruller som de använder till att poppa i. Själv har jag använt samma kastrull i 25 år och det kan man fan inte se. Men så vet jag ju hur man gör. Har man poppat i så många år så blir det lite erfarenhet. Så det är jag bra på, som sagt. Alltså blir jag väldigt nyfiken på vad detta kan vara. Är det en tång? Är det en stång? Är det en tång på en stång? Lådan bakom innehöll omslagspapper, vanliga trådsilar på skaft samt det ni ser på bilden nedan. Jag kan inte på något vis påstå att jag känner mig tillfredställd. Jag får helt enkelt inte ihop det. Pappret vet jag vad man har till så det kan vi stryka från listan. Men silen längst ut på skaftet? Är det för någon som är rädd för innehållet i kastrullen och måste hålla sig på behörigt avstånd? Modern form av kollekthåv? Styv fjärilshåv? Jag kan komma på mycket men inget som har med popcorn att göra. Alltså återstår den sista mojängen. Kan någon stilla min undran? Jag kommer att grubbla mig fördärvad om ingen kommer med en bra förklaring. Det kommer att bli många sömlösa nätter framöver...

2 kommentarer:

Liz1e sa...

ehrm... nä!
Men däremot måste jag få oja mig över min gamle vapendragare i sammanhanget. Hade en fin gammal vän som jag av hänsyn till resten av kastrullparken hade placerat ute i gruvan. J trodde att jag satt den där för att han skulle ta med den till tippen....vojne, vojne...

Balance sa...

Jag är minst lika förvirrad som du. Vad är det för något? Frågade du i affären?
Och trots lite mindre erfarenhet än du inom poppandet, så har inte heller jag bränt vid några kastruller. Jag förstår inte riktigt hur man inte lyckas med att inte bränna vid den. Om du hajar?