tisdag 3 mars 2009

Hasardspel


är inte bra.

Riktigt illa är det när man kan sitta vid köksbordet och stuka ringtån när man spelar yatzy. Där sitter jag i godan ro med en kopp kaffe och sällskapet som min ständige utmanare i detta enkla men beroendeframkallande spel. Tärningarna är som vanligt. Förbundna med djävulen. Vet inte om det är elefanten som fick sätta livet till eller den onde kinesen som tillverkade dem som ligger bakom. Men något djävulskap är det. Normalt sett är det bara tärningarna som bråkar genom att göra som de vill och inte som jag tänkt. Men nu har det gått så långt att fysiska åkommor uppstår utan någon som helst anledning. Helt plötligt känner jag hur det hugger till i höger fot. Det gör ont men jag tolkar det mest som att jag vilat på tårna i fel vinkel. Bryr mig inte. Tänker att det släpper efter ett tag. Tji den. Det gjorde bara mer ont. Kollar in foten lite närmre och upptäcker att ena tån är alldeles blå och öm. Jag har en timma tidigare legat i badet och då var den minsann som vanligt. Vaknade i natt av att jag trasslat in foten i lakanet och det gjorde ont så jag nästan tappade andan. Som tur är går det alldeles utmärkt att gå och stå, ändå.
Men hur kan man stuka en tå genom att sitta still?
Om nu de onda krafterna är inblandade så undrar jag vad de vill säga? Sluta genast upp med att spela sällskapspel med oss. Vi är tärningar av hög klass och kräver lite pengar på bordet. Vi är värda mer än än ett par parti yatzy. (Ett par? Flera hundra snarare) Men om det nu verkligen är så att de vill straffa oss användare så borde de ju börja med sällskapet för han har ju faktiskt hotat med hammaren ett par gånger. Att de fortfarande finns är helt och hållet min förtjänst! Tror ni jag vinner för det?!

Inga kommentarer: