onsdag 4 mars 2009

Skrämd


blir man när man förpassas till ställen som ska hjälpa en att få ett jobb eftersom man ju uppenbarligen inte klarar det själv. Inte så mycket av stället i sig. De gör nog så gott de kan. Men att AF inte har någon form av kvalitetskontroll på vem de skickar iväg för dyra pengar är sorgligt. Vet inte riktigt vad jag skall tro när jag möts av folk som gladeligen går omkring med usbminnet runt halsen som vilka läsglasögon eller mobiltelefoner som helst och tycker att de är helcoola. Folk som kommer så tidigt de kan för att kunna sätta sig i ett hörn och lägga patiens på datorn utan att någon kan se dem. Tror de. Människor som inte klarar av att ta in två meningar efter varandra utan minst en paus på 5 minuter. Och när de väl tagit till sig mening två så har de glömt ettan. Typer som är totalt ointresserade av vad som sägs och görs för de ska pensioneras inom ett till två år. De där som bara vill vara arbetslösa på sina egna villkor och som faktiskt inte fattar att de snart är ute ur systemet. Några som pratar så usel svenska att du faktiskt inte begriper vad de säger hur gärna du än vill.
Så ser mina vardagar ut för tillfället. Förhoppningsvis är jag snart därifrån då jag deklarerat vad jag anser om min omgivning. Berättade att jag inte har behov av något vuxendagis där vi ska klippa och klistra våra nya cv.
I 3 (tre) veckor ska vi knöla med detta?! Jag blir helt matt men som jag skrivit, efter att ha förstått hur en hel del av typerna där är, så vete fan om det räcker med 3 veckor för dem att få till två rader om sig själv på ett vitt papper. Sorry men jag har jävligt svårt för dumhet. Idioter fixar jag, men folk som gör sig dummare än vad de är klarar jag knappt av. Inga längre stunder i alla fall. Människor som beter sig som om de var omyndigförklarade i stället för att agera vuxet och på egen hand får mig att bli väldigt trött.

Nu finns där en hel del bra folk också. Så klart. Men det är ju inte dem jag har problem med.
Hjälp mig med ett jobb! Jag kan nästan allt, om inte, så kan jag alltid låtsas. Eller lära mig.
Man behöver dessutom inte betala så mycket för mig just nu. Det är rea på sådana som jag.
Så passa på! Alla ni som undrar hur i hela fridens da'r jag kan vara utan jobb, jag som vore en tillgång för vilket företag som helst (era ord), håll era öron och ögon öppna åt mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du provat i Danmark? Som kronkursen ligger nu får man en duktig bonus när man sänder lönen hem.
/Eva