torsdag 19 mars 2009

Allsmäktiga

Påven inte så poppis stod det på löpet i dag.
Nähä?!

Ursäkta mig men hur fan kan man vara katolik?

Jag kan begripa att det är en religion som tilltalar män.
Du kan göra vad fan som helst och komma undan med några fader vår.
Men kvinnorna, vad tänker de på?
Fast jag undrar ju alltid vad religiösa tänker på?!
Men just katoliker upplever jag som så in i bomben skenheliga.

Så låter man sig styras av män i pråliga kläder som förväntas leva i celibat.
Det vet vi ju hur det går.
Man knullar småpojkar och fördömer nioåriga flickor som gjort abort för att man blivit med barn för ens styvfar inte kunde hålla snorren i styr.
I båda fallen handlar det om BARN!

De står där i sina snygga dräkter och säger ingenting när en av biskoparna på fullt allvar menar att man inte gasade ihjäl judar under andra världskriget. I alla fall inte såå många som historien säger. Kanske några men det var nog mest av misstag?! Eller vad menar gubbjävulen?

Häromdagen var han med den mest fåniga mössan av alla i Afrika. (allas vår vagga som det ser ut, utom för en del förstås. Inte en chans att man som vit kristen på något vis skulle kunna härstamma därifrån. Över min döda kropp eller helst över en svart mans döda kropp)
Lillguden påstod i vilket fall som att "kondomutdelning (och då självklart all form av bruk av kondom oavsett var du fått den i från) förvärrar aids och HIV-problemet"
Häpp.
"Lösningen ligger i ett andligt och mänskligt uppvaknande"
Dubbelhäpp!
"Vänskap med dem som lider" ska visst också hjälpa enligt tidigare talare.
Trippelhäpp!!!

Några har börjat ha ihjäl oskyldig på Irland, gissa vem?

Hur lång tid tror ni det tar tills ingen säger något mer?

Tills det är alldeles tyst och allt fortgår som vanligt?

Under tiden ser katolikerna till att befolka världen med fler katoliker...


2 kommentarer:

Balance sa...

Ja, det är tamejfan så jävla läskigt att man häpnar. Må påven pensioneras å det snaraste och låt ingen över 60 år ta hans plats. Och reformera texten, för i helvete!

Balance sa...

Jag ber om ursäkt för alla fula svordomar jag fick plats med i mitt inlägg. De bara kom.