torsdag 19 februari 2009

Varför

köar folk rakt ut från bankomater? I stället för att köa längs med väggen? Blir det mer oordning i ledet? Tar det längre tid? Eller gillar alla som tar ut pengar att helt enkelt vara i vägen?

Varför frågar grabben som bara har en sak att betala endast den som står längst fram om han får gå före? Inte oss andra som ju uppenbarligen var före honom, vi också? Varför blir han sedan sur när vi andra protesterar?

Varför parkerar somliga alltid i svängen? Är det för att parkeringsbolaget inte vågar säga till? Somliga vissa har har liksom hela rundpallen som sin egna lilla privata parkeringsruta. Utan hänsyn till andras framkomst. Såklart. Det är allt ifrån gipsade Toyotor från 80-talet till sprillans nya Mercor. Men alltid samma.

Varför gasar man för fullt vid övergångsstället när hela jävla stolpen är röd? Varför har man dessutom ett litet barn utan bälte i framsätet?

Varför går män och pojkar och tar upp hela jävla trottoaren utan att vika undan en tum? Jag menar, jag kan faktiskt inte bli mindre än jag är! Eller är det jag som är dum i huvudet och inte fattar att jag skall kliva ut i gatan och visa hänsyn till dessa typer? Samma män som aldrig skulle hålla upp en dörr för sig men samtidigt påstår att de är väluppfostrade och att de aldrig skulle behandla en kvinna som mindre värd. Pytt! Numera vältrar jag fram som en pansarvagn. Ve den som inte viker undan i det gänget. Och stackars den som måste ge upp sin manlighet och vika undan för mig. Aj aj. Fast först måste han ju skälla ut mig. Ja ja.

Varför är det vanligast att huckledamer och gamla gubbar i keps struntar i att du har företräde?

Varför talar man om för sina barn att man inte ska cykla på trottoaren samtidigt som man själv gör det?

Varför struntar gubben i halalslakteriet i mig så länge att jag nästan går därifrån? Det är bara jag och han. Det finns ingen man han kan låta gå före, ingen dam som talar hans tungomål heller. Hon är ju trots allt mer värd som kund än jag. Men bara om jag är där annars är hon inte heller mycket värd.

Varför fattar inte snubbarna från Scientologirörelsen att jag inte vill göra deras jävla stresstest. Varför fattar de inte vad nej tack betyder? Är det borttaget ur deras språk? Senast motivationen var ; jamen vi är i Sverige och det är gratis! Jag vet inte riktigt hur jag skulla tolka det? Borde jag som svensk nappa på erbjudandet för att det var gratis? Får man betala i alla andra länder? Jag vill oavsett inte, jag ger mig fan på att de kan få ett lik att vara stressat. I alla fall tillräckligt för att få ett erbjudande om gå med i deras organisation och försörja dem ett tag till. Även om de uttrycker det lite annorlunda.

Varför kastar man sten på bussar och hindrar brandbilar och ambulanser från att komma fram? (Detta har skett många gånger innan några dumma snutjävlar uttalade sig i mindre väl valda ordalag) Vad säger man när man själv behöver hjälp men kanske inte får det i tid pga andras (och kanske ens egen) dumhet Oj, det var ju inte meningen att det skulle drabba mig?!

Varför är jag så sur då?

Förmodligen en kombo av kyla, slask, idiotförklaring, ont om pengar samt att den förbannade lilla MiniMacen vägar att gå igång från startskivan!

PussÅKram

1 kommentar:

Liz1e sa...

uffa vad arg du låter - det osar ända hit...
hoppas du/ni åtminstone får en fröjdefull helg:)