tisdag 10 februari 2009

Samma fast inte

Blir så trött på alla dessa olika formulär som ska fyllas i till höger och vänster.
Vare sig du söker jobb eller ska köpa något eller bara vill anmäla ditt intresse så ska du fylla i en massa.
Som jag önskar att det fanns ett standardsystem för formulär på nätet.
Så många svordomar mindre det hade blivit för min del.
J-kligt många svordomar mindre totalt sett på hela befolkningen!
Vissa bostadsdresser (som min) går inte att fylla i korrekt överallt.
Postnummer, telefonnummer och födelsenummer ska fyllas i på så många olika sätt att jag ibland vill ge upp.
Somliga kräver ett hemtelefonnummer för att du överhuvudtaget ska ha en chans. Nu råkar jag ha det men fler och fler avskaffar det, de kan glömma att gå vidare, det är en obligatorisk uppgift som ska fyllas i. Visst du kan snickra ihop ett nummer som inte finns eller riskera att det går till någon främmande individ som fattar noll när de eventuellt blir uppringda.
Allt för många gånger försvinner alla dina fakta i samma ögonblick som du är klar.
Schwoosch ut i cyberrymden. Försök hitta det igen. Never ever gonna happen in this living life. (eller hur man nu skulle säga det)
På tok för få tillåter dig att lägga till ett löst cv och om de skulle råka göra det så måste det vara ett Worddokument!? Det finns något som heter pdf! Kan läsas av betydligt fler än Wordanvändare.
Sällskapets inkomstkälla går i konken på torsdag så nu sitter det en till och svär över formulär och taskiga webbsidor.

1 kommentar:

Liz1e sa...

f-n då! (ägnat sista meningen i ditt inlägg)