onsdag 11 februari 2009

Healing


Såg dessa två på en stolpe vid Södervärn i dag när jag varit och handlat.

Klassisk svenska massage.
Hmmm.
Fra 150 Skr. Låter svenskt.

Har du inte tid att gå till salongen och få massage?
Inga problem, jag kommer till dig.


Första gången jag ser sådana erbjudanden på fliklappar. Brukar mest handla om bortsprugna husdjur och förr i tiden kunde man hitta lediga lägenheter på samma vis.

Känns som det var ett annat århundrade. Och det var det ju. I det århundradet såg gatflickor faktiskt ut som de gjorde i skämtteckningar. Jag minns att jag som liten tös promenerade med min far längs en av stadens så kallade paradgator. Paradgata i både den ena och den andra bemärkelsen. Plötsligt får jag syn på tre galanta damer. Blonderade, sminkade till max, kortkorta kjolar, något längre än deras skärp var breda, samt kasslerhossor (nätstrumpor) och skyhöga sylvassa klackar på skorna. Jag som håller min far i handen kollar storögt och frågar om det var så'na där. Det fick ju min far tillstå att det var. Så'na där alltså.

Slutet av detta inlägg har inget att göra med början. Bara så ni vet. Det är i så fall er egen fantasi som satts i rullning.

Själv funderar jag på om jag skulle prova lite hemmassage?! Klassisk svensk. Bara för att stilla nyfikenheten alltså. Kolla om det är värt pengarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

He He... Såg de annonserna också.
Din historia är precis som min när jag, ungefär 10 år, och Enid var hemma hos moster Evy ( Lasses mamma ) på Simrishamnsgatan. Vid tio - halvelvatiden på kvällen blev de "litta svånga" och vi gick ner till korvaluan på Möllevångstorget (precis på samma ställe som Sibylla ligger nu ). Medan Enid o Evy står där o drar i sig vars en tjock grillad med mos och extra allt vandrar det omkring en pojke i ungefär 22-årsåldern och kastar blickar mot dem. Till slut tar han mod till sig och går fram o frågar "Vad kostar det?" "11:50" svarar Evy. " Va!? Så billigt?" Då trillade polletten ner hos Evy...
"Du lille vän - du skulle inte ens vilja betala 11:50 för oss om det så var båda på samma gång..."
Mikael