söndag 20 september 2009

Trögt


Har inte haft tid att läsa så mycket som jag vill och det påverkar uppenbart mitt skrivande. Har aldrig läst eller skrivit så lite i mitt liv på mycket länge. Tid har jag så det är inte det som saknas. Vet inte vad det är. Jag som brukar klämma mellan 1 och 7 böcker i veckan är helt plötsligt nere på 1 var fjortonde dag. Känns som om jag borde söka hjälp eller något. Läsning är något som alltid varit högprioriterat men som nu hamnat långt ner på göralistan. Kan man få medicin? Vilken doktor ska man gå till? Går lika ofta till bibblan som tidigare, kommer hem med massa böcker men måste lämna tillbaks det mesta oläst!

Å andra sidan så är det som om hela kreativiteten tagit slut. Jag tycker att jag mår bra och att livet börjar bli lite rättvist efter en lång nerförsbacke men jag får inte ett skvatt gjort! Det värsta är att jag har inte klart för mig vad det är jag gör i stället?! Måtte det gå över snart. Kanske är detta en början. Att jag faktiskt skriver några rader här igen. Hoppas kan man ju alltid...

Bilden ni ser är från i dag, har varit runt på en massa öppna gårdar runt Möllevången. Mycket loppisar och fika. Många fina gårdar en del mindre fina men med potential. Kom hem med 9 vinyl i hyfsat skick för 50 pix. Några meter tyg som jag inte behöver men hemskt gärna vill ha. (Kan aldrig vara fel i fall den slumrande kreativitetsådran saktar börja flöda igen) En bit av planket runt Folkets Park har blivit tillåten arena för väggmålning. Mycket häftiga motiv sprutas upp. Den här killen har en stil som inte alls liknar den gängse. Kolla in hans polare till vänster. Bara en snubbe med den hudfärgen kan på fullt allvar bära upp den kostymen! Hade jag tagit den på mig hade de som sett mig garvat ihjäl sig, förmodligen hade jag inte ens synts. Det hade varit mer av en vandrande kostym.

Jävligt sur är jag på gruppen som kallar sig för EHG. Får jag tag på någon eller några av dem så lovar jag att bemåla dem med deras egna färger och när jag är klar med det skall jag förpassa den tomma burken på ett ställe där det gjör jävligt ont! Dessa typer ränner runt stan och kladdar ner husväggar, bilar, ja allt som tycks komma i deras väg, natt efter natt. Störigt är bara förnamnet.

Inga kommentarer: