torsdag 25 november 2010

Vaskning

Det görs mycket dumt här i världen.

Att ta lån för att ha råd att hälla ut dyr Champagne i vasken tillhör kategorin - riktigt korkad.
I alla fall enligt min mening. Ett sådant beteende är ju bara ett av bevisen för att det går utför med människan, som människa?!

Folk gör som sagt mycket dumheter men vissa känns värre än andra. Som att lägga flera tusen på ett par trasiga jeans. Och som sagt, att hälla dyra droppar i vasken.
Kan inte Peppes Bodega bli den första att vägra utföra sådana dumheter? I stället kan väl bratsen få tävla om vem som lagt mest pengar på välgörenhet.
På storbildsskärm kan alla få ta del av vem som gett mest.
"För tillfället är CarrlJohan af Kyllinghjärna den som ligger i topp. Han har köpt 320 getter och får till de som behöver dessa, men snart kan han bli omkörd av Marrgaretha Grisahoe som precis sett till att köpa antibiotika till en hel by i Indien"
Etc etc.

Finns det ingen smart jäkel som kan få till det här på riktigt?
Jag rör mig i fel kretsar, dessutom blir folk bara arga när jag kommer med förslag.
Fattiga som rika. Jag utstrålar något konstigt, fråga mig inte vad, men väldigt många begriper inte vad jag säger, de hör något, börjar prata i mun på mig och tolkar resten som de själva vill. Det blir inte bra. Men en smord, smidig fan borde kunna presentera detta på rätt sätt.

Hälla dyra goda droppar i vasken till ingen nytta?! Inte kastar man diamanter i kanalen bara för att man kan?
Eller?

Inga kommentarer: