onsdag 24 november 2010

Gnällkärring


Du milde, vad är det som händer?

Upptäcker att jag börjar bli en riktig gnällkärring.
Hoppas det endast är ett tillfälligt lågvattenmärke annars kommer jag att bli olidlig.
Stör mig på det mesta nu för tiden känns det som.
Vore kanske inte så dumt att gå i ide och sova bort den här trötta tiden.
Vakna i slutet av april och klämma en jättefrukost.
Kanske är jag lite übergnällig just nu för att den där infektionen som ligger latent i mig bara bryter ut i småportioner här och där i stället för att knocka mig ett par da'r.
Just nu har jag blåsor i hela munhålan inklusive tungan.
Hur jäkla kul är det.
Inte alls.
Till råga på allt så börjar lappmöglet rasa ner från himlen!
SLUTA! Det är inte ens december.

Längtar tillbaka till Prag.
Där, till skillnad från här, har folk vett att använda papperskorgarna till skräp. Precis som det är tänkt. Visst fanns det folk som städade men man såg tydligt hur folk aktivt slängde sitt skräp där de borde. Inga busshållplatser med halvätna falafel inte. Inte heller såg jag någon som cyklade på trottoarerna, fast jag såg å andra sidan inte så många som cyklade överhuvudtaget. Ett par budnissar och någon enstaka fritidscyklist.
Klotter däremot fanns det ganska gott om på sina ställen. Lika trist här som där.

Undrar hur det kan komma sig att Impalas fönsterskydd aldrig blir nerklottrade? Alla och jag menar alla andra får sin dos av sprayburkarna. Kan det vara för att de säljer färgen där? För det kan väl inte vara så att alla Malmös klottrare jobbar där? Jag vill inte påstå något men visst är det lite märkligt...

Några förtjänar att få sina sprayburkar tömda i ansiktet och sedan uppkörda någonstans där det gör ont och är mörkt. Framför allt de där som bara klottrar EHG överallt. Överallt. Har kollat upp initialerna och det verkar ju vara någon några som faktiskt kan måla, så vem fan är det som måste skita ner stan med dessa tre bokstäver? Fans? Stryp dem om du springer på dem.
Väldigt många av torghandlarna på Möllan har fått sina ganska skruttiga bilar pimpade av graffittimålare. Det är lite fräckt.

Medan jag ändå är i gång kan jag berätta att de vinterklonade indianerna med sina förstärkta panflöjter har intagit centrum. Allmän varning utfärdas!

Ska avsluta med en god sak innan jag kryper ner i ett varmt bad.
Prova Malmö Bryggeriets CacaoPorter.
Himmelsk chokladporter med en underbar fyllig strävhet. Riktigt bra.

Bilden är "Gatukonst" från Prag

Inga kommentarer: