lördag 23 oktober 2010

Ibland

är livet så jäkla enkelt.

Jag sitter mitt i natten, nöjd efter en god middag med goda vänner och några öl på krogen och tänker att det här ska jag inte skriva nu, utan vänta till i morgon.
Just nu är jag nöjd.
Mätt och glad.
Flummar in på Little Feat, på vinyl.
Vet att jag snart befinner mig i Prag. Så gott det ska bli.
Sonen är i tokhult. Lycklig.
Har i dag fått Franska kökets stora kokbok från 1967.
Helt underbar.
Och varit nere på Möllans ost och fått en korg med godsaker, bara sådär, för att jag fyllt år.

Samtidigt är jag så beklämd över att någon (några) idiot ränner runt med skjutvapen och pangar på folk som inte ser ut som jag. Blond och blåögd.
Funderar på hur rubrikerna hade varit om någon (några) sköt på så'na som mig.
Blond med blåa ögon?

Så här sitter jag med min Calvados och brottas....

Inga kommentarer: